recomand un text

soldat

 

Însemnările unui truşenean (fost) prizonier în Austria

I

Anul 1916 în 14 Martie

Am visat pe bieta Anicuţa mea. Părea că ne-am dus la leliţica Olea la praznic. Da ea zicea haidem şi la leliţica şi la tătcuţa d-injos că şi ei au praznic. Anicuţa era îmbrăcată cu rochia cea de lână verde. Of, Anicuţa mea!Asta a fost Duminică seara înspre luni. Dragă, dragă, Anicuţă!…          Eu, Ilie Grozavu 

II

Anul 1916 Octombrie 16.

Sâmbătă seara am visat pe soţia mea Anicuţa îmbrăcată în haine verzi şi cu şalinca verde îmbrobodită.Of, inimoara mea, Anicuţă!           Eu, Ilie Grozavu 

III

Anul 1917, întăiu Mart.

Marţi seara înspre mercuri am visat c-a murit soţia mea Anicuţa. Părea că ne găteam s-o îngropăm. Tare mai era slabă şi neagră şi al de socru zicea:– Vezi Ilie dacă ai lipădat-o doi ani de zile… Vezi c-o murit de scârbă.Of, Doamne, tare mai plângeam eu după Anicuţa.                                    Eu, Ilie Grozavu 

Anul 1916 Avgust 20.

Vineri seara înspre sâmbătă am visat pe bietu tătcuţa, c-o venit aici în Austria şi mi-o dat o bâcată di pâni albă. El era îmbrăcat c-o cămeşă albî şi haine negri şi-n papuci. Şi pe biata Anicuţâ am visat-o fatâ mare şi la tătcuţa în ogradă mari grămezi de scânduri.Of, of, ţara mea!

Eu, Ilie Grozavu.

3 comentarii

  1. Ilie Grozavu! Ce nume grozav.
    Iliea scrie lucruri triste si foarte frumoase, scrie rar, o data la jumatate de an, dar visele lui sunt poezii, te izbesc cuvintele si te fac sa tremuri pentru Ancuta lui, pentru tatal si satul si tara lui. Pare a fi o scriitura-document, m-as mira daca e fictiune. Oricum, m-a impresionat. Ma simt liric si fericit ca nu stau in transee.
    Salut ideea de a recomanda aceste note din Austria.

    Răspunde

Lasă un răspuns

