În cădere

în fiecare noapte o văd
până nu demult nici nu ştiam
că prin somn se pot percepe mirosuri
şi totuşi în fiecare noapte simt
mirosul corpului ei din ziua a treia

când se vor îndeplini
cele mai sumbre presimţiri
nu mă va ajuta cu nimic
faptul că am ştiut dinainte

în faţa spitalului republican sunt bănci de metal
pe care se aşează bolnavii
fiecare dintre ei este sigur că
în curând se va face bine şi va merge acasă îşi va vedea
de gospodărie va pleca iarăşi la Moscova să câştige bani
fiecare dintre ei are ceva înăuntru uneori nici
medicii nu-şi dau seama despre ce e vorba
uneori radiografiile analizele nu ajută
uneori oamenii obosesc
pur şi simplu nu mai vor să funcţioneze

dacă acul de la perfuzie
nu e scos corect
din venă 
poate să se scurgă
tot sângele
 
tresar de fiecare dată când bate cineva la uşă
când sună telefonul când deschid Internetul
când mă salută cineva pe stradă
aştept confirmarea
în cădere se încearcă rezistenţa
în cădere se va afla cât de puternici suntem

aud motorul elicele se învârtesc rup crengile copacilor
sparg acoperişul de pe casa guvernului
50 de oameni la bord inclusiv echipajul
50 de măşti cu oxigen şi 50 de veste împăturite
avioanele zboară tot mai aproape de pământ

nu ştiam ce să fac
trebuia să urc la etajul şapte, salonul 24,
mi-era prea frică s-o văd
mi-era prea frică de mirosuri
în mintea mea o vedeam mică şi albă
mai albă decât pereţii salonului
mai albă decât pilulele
pe care le înghiţea cu pumnul

10 comentarii

  1. imi place, e ok scris

    cred ca poti scoate, totusi, a doua strofa – nu adauga practic nimic si poemul e m puternic fara ea

    faza cu acul de la perfuzie mi s-a memorat cel m bine

    Răspunde

  2. Da, in cadere ne verificam nervii si vitalitatea. Important e sa incercam sa cadem in picioare, dar mereu exista certitudinea albului desavrasit si definitiv. Buna si aluzia la frica de fiecare zi, e original spus
    tresar de fiecare dată când bate cineva la uşă
    când sună telefonul când deschid Internetul
    când mă salută cineva pe stradă
    aştept confirmarea
    Spectaculoasa intamplarea onirica a avionului ce cade peste casa guvernului cu tot cu mastile sale de oxigen.
    Text energizant, turbulent, iti scutura creierul si acutizeaza sensibilitatea. Bravo. Astept sa mai scrii, Constantin

    Răspunde

  3. O organizare poetică ce coagulează începuturile şi sfîrşiturile cele mai lichide. Discurs precis, răspicat aş zice, convingător şi debordant de molipsitor. E ceva ce merită a fi „înghiţit cu pumnul”, vorba vine!

    Răspunde

  4. mie-mi place si cu strofa 2, cred ca acolo se da sens situatiei, care, de altfel, e una umana, acolo si la strofa cu singele insa intra vocea detasata care-mi place mie cel mai mult si care nu scrie aici despre ea insasi, ci despre „suferintele altora’ si si asta imi place

    Răspunde

  5. acul cu seringa e un cliseu numai ca aici in textul asta e un decor ca oricare altul si asta il valorizeaza. adica mi-ar placea sa fie un decor ca oricare altul, nu un simbol pentru altceva

    Răspunde

  6. Multumesc mult pentru felul in care ati receptat acest text. benea krik spune: „da, cred !!!!!! : )”, deci te/ai prins?
    Gabi, multumesc pentru sugestiile de pe blog si din afara lui. Ok, deci tre sa mai scriu, ca merita.
    Aveti grija, Daria

    Răspunde

  7. oare in ce anume e testul..? daca treci, crezul te salveaza. anume in ordinea asta. mi-au placut foarte mult unele formulari, imi sunt aproape fiindca seamana a frantura de jurnal.

    Răspunde

Lasă un răspuns

