acesta este un text pentru toţi oamenii

milgram_experiment.png

priveşte în jur

ce vezi?

eu liniştea eu motorul ascuns din creierul tău

îţi poruncesc să-ţi mişti afurisitul cela de cap

şi să priveşti în jur

eu liniştea zgomotul constant din creierul tău

te întreb ce vezi eu îţi poruncesc să deschizi ochii

nimic nu e mai cald decât aşternutul tău

dar

te-ai gândit vreodată cine stă peste perete

şi te fixează

fiecare mişcare ce o faci

fiecare acţiune te pune în pericol

eu îţi poruncesc să te mişti

pentru tine lovesc în perete cu pumnii

eu în creierul tău de sticlă

te-ai gândit vreodată de ce

creierul tău şi faţa ta sunt atăt de diferite

priveşte în jur lucrurile şi creierul şi faţa ta

nu seamană între ele

eu sunt motorul care taie în sticlă

nu am gură buze nas sprăncene ochi

numai o lamă de 2 m foarte ascuţită

şi un plan pentru noi toţi

eşti la Mc şi vezi copiii înghiţind chestii

vezi televizorul şi în el un televizor

nu pleci nicăieri nu te sufoci îţi convine

vezi televizorul şi în el un om adevărat sparge o vitrină

sau ucide cu bâta un câine

şi tu înghiţi chestii

aceasta este dorinţa mea ascunsă

să fac lucrurile şi faţa ta şi creierul

să fie una

să putem sta împreună şi să nu ne mai temem

să primim în noi focul de bună voie

acum să aruncăm de pe noi hainele

să ne vedem cum trebuie de bună voie

eu liniştea chem pe oameni să se privească în burtă

şi să amuţească

fiindcă lama asta a mea are 2 m

fiindcă în tine este altcineva

5 comentarii

  1. de fapt cred ca nu inteleg chestiile tale ‘umane’. pe ale altora da, nu e nimic cu ele, probabil e nevoie si de asta, dar tie nu ti se potrivesc. legat de asta as scoate mai mult din ce e mai sus. poate inteleg gresit, dar nu cred:)

    Răspunde

  2. nu. nu-mi plac deloc imperativele, inducerea starii de hipnoza, e mult prea raspicata, prea evidenta si respinge. vocea (asumata, presupun) de salvator mi se pare epuizata de ceva timp (aduce a peniuc, doar ca la el tonul e mai putin strident). in plus, mi se pare ca operezi aici cu niste elemente/imagini care devin obositoare: violenta, societatea, salvarea, etc

    Răspunde

  3. un text care ma atrage enorm. atunci cind anumite lucruri din tine, si din jurul tau parca capata o viata proprie, o fiinta proprie, diferita de a ta, nu fiindca vor sa se separe de tine; ci fiindca tu te-ai instrainat mereu de ce esti. „aceasta este dorinţa mea ascunsă să fac lucrurile şi faţa ta şi creierul să fie una” – aceste lucruri vor sa te aduca la tine. In acelasi timp, in acest text este si un utilitarism prin care autorul comunica direct cu lectorul, vorbeste despre el si pentru el.
    Lucrurile din tine si din jur s-au saturat sa te vada asa: suferind, orbind, terifiat; ele vor sa-ti spuna ceva. Si nu se stie exact daca lucrurile (linistea, motorul, zgomotul) vorbesc prin texte, sau textul vorbeste prin ele.

    Răspunde

  4. textul e cam straniu si nereusit pentru ca, mi se pare, forma contrazice continutul. Vad ca ti-a mai scris cineva despre stridenta tonului, mai ales a imperativelor. Si mie imi displac si mi se par uzate. Dar nu e vorba doar de o reactie de ordin estetic. Uite ce e: imperativele astea si violenta tonului dau mesajului o forma de aggressive advertising si il prefac in una din ‘chestiile’ pe care le inghit oamenii la care faci referinta in text. Inteleg ca vrei sa arati diferenta intre chestii straine care sunt inghitite si acel ceva care este deja inauntru si care ne apartine in mod natural. Si totusi: pledoaria ta, fiind agresiva, prezinta acel ceva propriu si natural si bun ca ceva exterior si strain care trebuie inghitit si nu primit de buna voie. Presupun ca aveai nevoie de un procedeu pentru a reda ideea trezirii, dar uite, cred ca imperativele ti-au jucat festa. E nevoie aici de o alta voce.

    Răspunde

Lasă un răspuns

