* * *

Eu te-am cuprins şi am simţit mirosul. Uneori
materia are capacitatea de a tremura. Atunci când mă apropii de ea şi
ea eşti tu.

Fineţea  devine însufleţită şi eu mă uit atent la pielea
a cărei culoare emite linişte. Pe ea e încrustat ceva din suma dorinţelor,
din circuitul molcom al facerii şi putrezirii.

Aş vrea să-mi tai pielea de deasupra încheieturilor şi
de acolo să smulg tăcerea îmbibată în oase. Să vezi, că în mine, pote fi
limpede şi încet.

Două corpuri se împreunează şi asta e ofrandă
trecerii, timpului fără lanţuri fiindcă, la rândul său,
dragostea e o parte din sfârşitul corpului.

Să conturăm cu gesturi incerte figuri în aer. Sa fie cuburi,
sfere. Din ele să ne construim casă. Asta e mai straşnic decât rugina
de pe feţele smălţuite.

Eu mă gândesc la viitor şi mi se îndoaie privirea. Marmora
cunoaşte marginea albului, partea cealaltă a frigului şi nu se sfiază
să apară nudă în faţa noastră.

În viitor noi vom avea irişii de tinichea şi ei ne vor tăia ochii.

4 comentarii

  1. prima stofa mi se pare un mod f complex si lungit de a spune ‘tu tremuri cand te imbratisez’, dar imi place cum e formulat

    ‘suma dorinţelor,
    din circuitul molcom al facerii şi putrezirii’ – asta nu stiu cat de ok e, de obicei lui vadim ii iese cel m bine sa faca chestii de genul asta

    ‘Aş vrea să-mi tai pielea de deasupra încheieturilor şi
    de acolo să smulg tăcerea îmbibată în oase. ‘ – asta e ok, imi place cum e formulat

    ‘Două corpuri se împreunează şi asta e ofrandă
    trecerii, timpului fără lanţuri fiindcă, la rândul său,
    dragostea e o parte din sfârşitul corpului.’ – asta nu, sorry:) taie strofa asta:)

    in urm strofa, as pune verbele de la conjunctiv la prezent

    ‘marginea albului, partea cealaltă a frigului’ – acelasi gen de imagini ca si in a doua strofa, dar aici chiar nu mi se par ok:) si e ‘sfieste’ nu ‘sfiaza’

    in schimb ultimul rand e in regula

    cand o sa am timp, o sa rescriu – mi se pare ca m sunt niste chestii in plus, dar o sa le remarc doar la o lectura m atenta

    Răspunde

  2. Iubirea înseamnă şi materie care tremură, de acord. Epitete foarte originale văd aici. În textul acesta figurile de stil dansează fără a da de bănuit că fac parte din literatură. Parcă e literatură, parcă e dialog între un el şi o ea, parcă e marmură. Versuri antologice:
    Fineţea devine însufleţită şi eu mă uit atent la pielea
    a cărei culoare emite linişte. Pe ea e încrustat ceva din suma dorinţelor,
    din circuitul molcom al facerii şi putrezirii.

    Aş vrea să-mi tai pielea de deasupra încheieturilor şi
    de acolo să smulg tăcerea îmbibată în oase.
    Mi-a plăcut şi faptul că nu doar desenezi cuburi în aer, ci construieşti o casă din ele. A construi şi a scrie. Frumos!

    Răspunde

  3. este un text care mie mi-a placut ft mult, de prima data cand l-am citit. e foarte frumos segmentul asta:
    „Aş vrea să-mi tai pielea de deasupra încheieturilor şi
    de acolo să smulg tăcerea îmbibată în oase. Să vezi, că în mine, pote fi
    limpede şi încet.”

    cam fortata imaginea cu timpul fara lanturi, nu prea stiu ce sa zic de strofa aceea, e singura de altfel care nu prea imi spune ceva.

    nu prea inteleg sugestia lui Khora de a pune verbele de la conjunctiv la prezent (in strofa a-5-a cred) adica am citit si-asa cum a sugerat el, dar nu ma prind cu ce s-ar imbunatati textul.

    Răspunde

  4. Cine a putut să descrie anumite stări folosind astfel de imagini a găsit iluminarea pe acest pămînt plin de păcate şi distrugeri.
    Anume capacitatea de a naşte ceva cu valoare deosebeşte pe tînărul poet de tot restul lumii şi îl ridică deasupra mulţimii, el devenind un idol demn de comparare. Fără prea mare sunet putem striga: unul din ei este VADIM.

    Răspunde

Lasă un răspuns

