spre dimineaţă a apărut golul
el s-a încuibat în toracele meu şi durea
el a venit şi era foarte puternic cum ar fi cele trei tristeţi deodată
a fost cineva negru şi mi l-a băgat
fără să-mi explice pricina fără să-mi prescrie antidotul
el e chirurgul zilelor mele şi a găurilor negre ale zilelor mele
fiecare tăietură în marea lumină necesită să fie bandajată
şi eu alimentez din bucuriile şi tristeţile mele cicatricele zilei

refulările au un efect corporal pronunţat
fotonii de pe pielea feţelor întâmplătoare amplifică scârba
în lumina zilei acesteia să ucidem ceva
să ucidem ceva în lumina acestei zile ce ne acoperă din toate părţile şi are un miros de mlaştină care se usucă

golul s-a lăsat peste noapte şi acţionează molcom
el se dilată în mine şi capătă spaţiu
dând din picioare pe loc îmi flutur labele în toate direcţiile
liniile amorfe repetă corpul în dans
încovoieturile în locul tristeţii arată a mişcări într-o gaură fără molecule
vibraţiile cărnii şi zbaterile în timpul luptei cu nimicul
omul cu pete ale absenţei în locul ochilor se uită în ochii mei şi-mi potriveşte haina
învelişul trupului va arde în cute
să ucidem ceva în lumina aceasta în care orele îşi repetă discursul monoton
despre lamele plicticoase ca moartea despre vacuumul oaselor lăptoase

apoi se năpustesc liniile paralele cuburile şi formele perfecte ale
conştiinţei curate greaţa şi obiectele dreptunghiulare saliva
şi figurile ondulate ale zilelor cu foamea dusă la plimbat
apoi vine imitarea obiectelor statice când te pui în patru labe
ca să te contopeşti cu formele concise din cameră

afară pluteşte geometria şi carabinierii cască a moarte
gângăniile viitorului lâncezesc pe sticla plată a vitrinei
oraşul e insecta ce ţese plasa uriaşă
zumzetul amplificat taie timpanele
şi eu
în aşteptarea conexiunii ideale
mă încolăcesc şi-mi caut venele  

5 comentarii

  1. Golul – un subiect generos. Toţi poeţii scriu despre gol. Un astfel de gol te obligă să-l umpli cu ceva, e bine că vasiliu îl umple cu cuvinte. Şi găseşte cuvinte originale, adevărate, care strălucesc sau izbesc cititorul, parcă-i dau un pumn în faţă, de exemplu:
    fotonii de pe pielea feţelor întâmplătoare amplifică scârba
    în lumina zilei acesteia să ucidem ceva
    să ucidem ceva în lumina acestei zile ce ne acoperă din toate părţile şi are un miros de mlaştină care se usucă
    Am văzut aici nu doar un studiu atent, detaliat, insistent al vidului, ci şi imagini puternice:
    fiecare tăietură în marea lumină necesită să fie bandajată

    apoi vine imitarea obiectelor statice când te pui în patru labe
    ca să te contopeşti cu formele concise din cameră

    Mai vreau să scot în evidenţă un vers de toată frumuseţea –
    figurile ondulate ale zilelor cu foamea dusă la plimbat
    Bravo pentru poem.

    Răspunde

  2. textele lui vadim sunt pretioase si pe masura postarii lor pe internet.
    adevarate perle.
    stari, imagini, expresivitate, forta.

    intodeauna incercam sa-mi imaginez cum iti scrii textele. ceva de genul: te asezi in fata foii, inchizi ochii, si dai afara din tine tot ce s-a adunat pe parcursul unui interval de timp. evident, citind textele tale, iti poti da seama ca nu este asa. imaginile sunt gandite, cantarite etc

    un text reusit.

    Răspunde

  3. intr-adevar reusit…dar cam incarcat. de fapt nu stiu, cred ca din cauza structurii da senzatia asta (versuri si secvente care se intind ft mult; ma gandesc ca daca ai taia altfel secventele, s-ar citi mai bine, nu stiu). oricum, e ft frumos.

    Răspunde

  4. si mie imi place, dar sunt de acord cu alex ca e cam incarcat

    imi place forma de litanie pe care o faci la inceput, cu anafora aia ‘golul…el’, si cum intercalezi ceva si dupa aia reiei

    si finalul

    dar tb sa m citesc ca sa spun m mult si sa-mi dau seama ce as scoate, daca as scoate

    alex, cine esti? vrei sa facem cunostinta?

    Răspunde

  5. Poezia lui Vadim fascinează şi inspiră,
    o evaluez permanent ca pe o comoară informaţională.
    Iar încărcătura de idei şi sensuri este percepută ca o intenţie bine stabilită.

    Răspunde

Lasă un răspuns

