iepurele revine

prima data m-au hipnotizat la 5 ani. eram cu parintii la cafeneaua LAKOMKA. in fata mea inghetata cu dulceata de gutai. in spatele meu strada cu troleibuze si masini, si un semafor ce arata rosu. mama mi-a spus ai grija, e tare rece. tata nu a spus nimic. si-a last mana grea peste capul meu si ma mangaia. o tanti cu sort trecea printre mese si zambea frumos. avea 2 dinti ca de zapada. la 5 ani m-au hipnotizat prima data. acesti dinti stralucitori ce treceau prin aer ca un OZN. mama, atat am reusit sa spun, si am intepenit.

a doua oara era la scoala, cand faceam poze pentru vinieta. ba, urechile, pe spate. aveam un costum albastru si o cravata rosie. sa se vada toti, hai, urechile. stateam langa ea. era o fata draguta, cu rochita si ciorapi albi, si in par niste flori de camp. eram asa de fericit. adunati in 4 randuri pe scarile din fata scolii, noi, toti din a 9-a “b” ne uitam la nenea cu aparatul. era dimineata, dupa careu, dupa flori si poezii si stateam langa ea. Acus o sa zboara pasarica. diriginta era rosie la fata cred ca fericita ca a ascapat de noi. Acum, acum atentie, pasarica. si deodata o lumnina orbioare, o sageata in ochi, alb. nu am reusit sa ma zbat, sa duc mainile la ochi, sa o cuprind pe ea. nu mai tin minte nimic dupa aceea.

mama zice ca sunt altfel. am incercat multe pana am inteles. sunt altfel. port in mine o forta ucigatoare, de care trebuie sa am grija. o data am fost la mare si, spre seara, cand plaja ramasese pustie, m-am apropiat de apa. valurile bateau in mal stergand urmele celorlalti. eu am pasit pe apa, nu ma vedea nimeni. am mers pe apa vreo 200 de metri si m-am intors inapoi. am adus cu mine o pasare si am crescut-o, si am lasat-o sa zboare. era intr-o dimineata cand rodeam un morcov, toata lumea s-a oprit cateva minute. cateva minute nu s-a intamplat nimic rau in lume. eu am scos capul pe geam si urechile mele au auzit furtuna din Atlantic, si cum striga pilotul la turnul de control, vezi pe dreapta, ridica putin. gata, ne prabusim.

Doamne, am atata putere in mine. ma simt ca si cum as fi moartea pe pamant. as lua cu mine sufletele tuturor, in pumn si le-as pune in buzunar. si as pleca la gara de trenuri, as urca intr-un accelerat si la munte. acolo unde aerul e greu si umed, unde stanca plange peste vid. unde norii se misca ca un val aburos peste lucrurile tari si le inmoaie. vreau sa schimb ceva, dar nu am destula credinta, sau incredere, nu stiu cum s-o spun. cuvintele sunt atat de straine sentimentului pe care il am acum. as varsa de-asupra budei, si ar fi mai simplu spus si mai adevarat. dar vreau sa schimb ceva, si nu ma lasa s-o fac un iepuras inauntrul meu. Eu iubesc. asta e asa frumos, e atata liniste, ca nu mai trebuie cuvinte, nu trebuie nimic, inafara de acest brat care sa puna in miscare muntii. si stiu ca am dragoste, si muntii se vor misca. si stiu ca am dragoste si restul va veni. speranta si credinta va veni daca am dragoste, cat negru sub unghie.

5 comentarii

  1. baieti, vin cu o propunere la voi. voi fi ptr o luna redactor la o revista prestigioasa din romania, fereastra cunostintei, si ma gindeam ca sunteti voi f talentati si trebuie sa apareti pe acolo. acu, oficial vorbind, cer permisiunea sa va public. cei care doresc sa participe cu orice fel de literatura, imi trimite niste linkuri prin mail cu textele pe care vrea sa le publice. ok?
    barganecaterina@yahoo.com aceasta este adresa mea. este indicata si in acest spatiu obligatoriu. vedeti cum faceti, as vrea sa va implic, dar nu fara voie.

    Răspunde

  2. fereastra cunostintei? cunostinta cui? cine te-a pacalit, ecaterino? nu exista un asemnea partid…si nici revista. sau daca exista – o fi pe la periferiile obscure ale publicatiillor romanesti

    Răspunde

Lasă un răspuns

