P l a y i n g POetrY

playng poetry este o provocare, asta în contextul subiectului de ieri [nu-i aşa constanţa şi vadim? cine este provocatorul?]. Aşadar pentru ca să dinamizăm situaţia de aici, dar mai ales, deoarece începe o nouă săptămână şi oamenii de tipul meu nu au absolut nicio ocupaţie: lets play.

Durează o săptamînă.  Ca să nu încărcăm blogul cu diferite pagini, se va reveni aici. Poate să participe oricine, postând textuleţul său în calitate de comentariu la acest post. În cazul în care nimeni nu se bagă, oricum eu voi duce experimentul până la capăt.  Sper să mai găsesc timp să mai discut  cu băieţii despre asta, poate dau şi ei idei.  Menţionez că este un mic joc,  aşa că nu faceţi din asta vă rog, mare bai.

În fiecare zi se va da o tema.  Eu o să scriu un text, al cărui titlu, va suna identic cu tema. de ex: Gândacii de bucătarie – aşadar – Un text despre gândacii de bucătarie. Sper să mi se alăture câţiva oameni.  Revin mâine cu detalii.

 

Ultima temă din cadrul jocului nostru va fi vieruniană.     + Patria Mea +.   Să vă vedem,  postmoderniştilor.

apropo, îmi cer scuze in faţa persoanelor care au aşteptat tema. sincer, nu am avut acces la net plus servici.

31 de comentarii

  1. Un gândac de bucătărie face planuri
    de sinucidere
    vrea să-şi înfigă în inimă
    cuţitul de bucătărie sau măcar vârful unei furculiţe
    nu-i ajung puteri să ridice cuţitul nici furculiţa
    se târăşte pe lama bine ascuţită apasă cu burta
    rămâne viu şi nevătămat
    vede o funie vrea să se spânzure nu are gât
    se gândeşte să bea un pumn de pastile
    nu-i încape în esofag pumnul de pastile
    mă aşteaptă pe mine să-l pocnesc cu lingura
    nu-l pocnesc
    se aruncă de la etajul nouă
    ajunge jos cu toate picioarele întregi
    trece strada pe roşu
    din nou viu şi nevătămat
    se scufundă în râul Bâc
    râul Băc îl aruncă înapoi la mal
    urcă pe un fir de iarbă şi trage concluzia
    bietul de mine de ce nu mă pot sinucide
    am renunţat la viaţa mea de
    gândac de bucătărie mi-am părăsit bucătăria
    acum sunt liber dar ce folos
    o să crăp ca un câine

    Răspunde

  2. acesta este un exemplu f bun din ceea ce ne asteapta. si eu acus ma pun pe lucru. dar inainte de asta, in cateva clipe, tot aici voi afisa tema urmatoare si ma apuc de text.

    multumesc constantin pt prezenta.

    Răspunde

  3. + nu am bani +

    cred că în ultima perioadă am făcut numai lucruri murdare
    ceva se naşte în mine
    dar nu mai am bani pentru asta
    vreau să am numai fraţi care să-mi dea beep
    şi apoi să-mi mai dea un beep
    şi apoi o scobitoare
    şi apoi încă un beep

    un frate ca vlad ar fi minunat
    dar am prea puţini bani pentru asta
    nu
    nu am bani

    tata se clatină dintr-o parte în alta
    nu spune nimic de parcă i-ar fi frig
    tata vrei la mare?
    da, tatăl meu vrea să meargă la mare
    asta n-are nicio treabă cu banii
    înseamnă că trebuie să încetez să fac lucruri murdare

    odată când eram undeva şi făceam nu ştiu ce
    am zis ceva :
    dacă duc o linie punctată, şi desigur imaginară,
    din ochii mei în ochii lui vlad o să se formeze un unghi de 60 de grade
    şaizeci de grade de tristeţe
    i-am zis cumva nepasător întorcându-mi ochii
    şi visând la un beep
    nu. am. bani.

    Răspunde

  4. – bani –

    azi trebuie sa dau salariul să intru în camera ceea
    să stau pe scaun şi să privesc în ochi
    fac plicuri le printez le tai le pun în geantă
    merg la bancă îmi iau o plăcintă pe drum mă gândesc la mama
    acolo iau banii semnez sunt departe de casă
    şerveţele în geantă într-un buznăraş nu sunt tristă

    oamenii vin la mine în cameră se aşează şi mă privesc
    sunt grasă sunt îmbrăcată în rochia mea galbenă
    cine poate să-mi arate un apus de soare
    na-vă toţi banii eu azi nu am să ies nicăieri diseară
    nici la film nici cu barca nici la braţ cu cineva
    sunt grasă şi când mă privesc în oglindă
    când intru în baie şi nu e nimeni
    văd pe geam o maşină în glod
    nu va ieşi este albă nu va ieşi

    Răspunde

  5. astazi e soare si putin imi pasa de bani
    chiar daca abia ieri lucrurile stateau altfel
    ploua si strazile miroseau a mucegai
    iar spre seara podul se umpluse cu frig
    noi am fumat o tigara, vorbeam ceva
    dar nu-mi puteam scoate din cap
    de o saptamana ma gandesc ca trebuie sa-ti cumpar o geaca
    uite a venit frigul si n-ai cu ce sa te imbraci
    si in fiecare dimineata imi ramane pe retina
    hanoracul tau albastru saltand printre oameni
    e singura pata de culoare din multime
    asta face mai usor sa te gasesc
    este o chestie aproape automata
    cand ma rog sa te apere,
    in timp ce autobuzul se pune in miscare
    si tu treci grabit pe langa inter

    dimineata cerul era albastru ca in vacanta
    nu o sa fie frig, nu o sa fim tristi,
    unele zile sunt pur si simplu frumoase
    si banii sunt absolut inutili
    astazi nu pot sa ma gandesc la prea multe
    si-mi vine tot timpul sa zambesc
    pentru ca mi-a placut mult cand varfurile degetelor tale
    mi-au atins buzele
    si gandul asta e asonant cu dosarele de pe birou
    cu oamenii care striga in jur
    cu telefoanele care suna si alte urgente
    astazi nu se dau banii
    dar maine sigur iti cumpar o geaca.

    Răspunde

  6. Nu avem cum sa iesim cand ploua
    din pacate iubito nu am bani sa iti cumpar o umbrela
    si exista mari sanse sa se nasca o catastrofa de proportii
    universale cand am sa vad ca tocmai ti-ai distrus papucii
    tai negri cu fermoar trasi rapid peste primele sosete ce ti-au
    iesit in cale
    pe care i-am smuls in noaptea aia cu semibrutalitate si i-am
    aruncat prin camera mica vopsita orange
    unde toate au fost inghesuite toate grozaviile lumii si toate iubirile
    nestiute nespuse neclare
    nemangaiete si planse ca si copiii mici
    si mucosi ne-am maingaiat nasurile
    si ne-am scos mainile din buzunarele goale
    unde nu mai erau bani
    si ni le-am pus unul altuia peste fata fara sa ne pese
    cat costa orice s-ar intampla.

    Răspunde

  7. foarte bine baieti. va descurcati minunat.

    MAI PUTIN andrei gamart care s-a abatut de la tema si a intors’o cum a vrut el. pentru asta il penalizam cu cartonas galben.

    sorin, sandu, andrusha, constantin va mai asteptam.

    Răspunde

  8. mă liniştisem într-un fel
    dar parcă era prea mult şi asta aducea numai necazuri
    sângele meu stătea cocoţat pe cele
    mai înalte antene
    şi gura mea strângea în ea sursa veninului
    şi-o însuşea de parcă
    ar fi fost limba pe care un clopot
    şi-o plimbă în zile de frupt
    pe timpanele noastre
    era o zi ca mărunţişul din buzunare
    dar foarte zornăitoare şi vie înafară
    oamenii râdeau mânzeşte şi înjurau dumnezeieşte

    toate stagnau
    toate lucrurile posedate intrau din plin
    în obiectele gazdă
    şi banii mei parcă
    îmi intrau într-o rană veche
    şi erau destul de reci şi
    erau grei

    mă liniştisem
    soarele rodea cişmigiul
    ca un şoarece blând

    Răspunde

  9. Tzin sa mentionez ca texte de tipul astora de mai sus nu se considera a fi scris special pentru joc. deoarece el e despre orice vrei tu, numai nu despre bani. Ori noua aici ne trebuie oameni flexibili 😀
    e ca si cum ai scrie la comanda. de asta se fac astfel de exercitii, pentru a scapa de tot felul de rigiditati.

    asadar va rog ca urmatoarele voastre texte, sa fie scrise anume pe tema DEPRESIE. deja fiecare ku poetika sa, insa sa se vada klar ca textul este scris in cadrul acestui joc. multumesc.

    Răspunde

  10. depresie

    un câine negru trage de pungă cu dinţii
    e supercald sunt 30 de grade afară
    nu văd pe nimeni să scoată din gura lui
    umedă această zi nu sunt pregătit să ies afară

    stau la etajul 2 smuls din îmbrăţişare
    aici e relativ curat multă gălăgie
    cineva sfredeleşte peretele şi mă doare
    o să spargă acuma să mă las pe spate

    foiţa de aluminiu s-o întind pe mine
    angela dă drumul la căldură mai tare
    în frigider sunt 7 beri şi e abia ora 12
    o să ne stricăm o să ne jupoaie cineva

    nu îmi aduc aminte dacă am mâncat azi
    nu îmi aduc aminte dacă am venit pe jos
    firele subţiri rezistă şi dacă mă zbat rău
    pot să taie ceva în mine

    acuma na am şi un cartonaş galben
    şi dacă mă tem mă tem pentru câinele cela
    care înghite bucăţi de celofan
    angela opreşte te rog căldură sunt deprimat

    Răspunde

  11. la capitolul realitate
    numărul 4 în cuprins
    NICIUN ORGANISM NU ÎŞI ESTE SUFICIENT SIEŞI
    EL ARE NEVOIE DE LUME
    PENTRU SATISFACEREA NEVOILOR SALE
    IZOLAREA LUI NU SE POATE REALIZA DECÂT ARTIFICIAL
    LA NIVEL DE UNITATE

    asta se poate verifica usor

    în piaţa unirii, lângă un colţ
    un băieţel se aşează pe vine
    apoi îşi ridică în aer fundul gol şi alb

    oamenii care trec pe lânga noi sunt urâţi
    au privirile încleştate pe nişte puncte invizibile
    undeva, la 10 centimetri în faţa lor, se instaureaza scârba

    apuc să mai văd cum i se încordează muşchii
    şi mă întorc repede spre tine să-ţi prind privirea
    vorbim mai departe, zâmbim
    ca şi când n-am fi observat nimic
    – amândoi ştim că locul asta este o hazna.

    uneori tristetile noastre se amesteca
    astea sunt serile in care nu prea pot sa-ti vorbesc
    iar tu ma intrebi speriat la ce ma gandesc.
    – vreau dragoste. ai?
    – am
    – şi-mi dai?
    – îţi dau, da…

    la capitolul depresie
    numărul 9 în cuprins
    PRIMA FORMĂ NU ESTE CONŞTIENTIZATĂ
    SE INSTALEAZĂ LA NAŞTEREA INDIVIDULUI
    CA REACŢIE IMEDIATĂ LA SEPARAREA EXTREM DE VIOLENTĂ
    DE TRUPUL MAMEI

    Răspunde

  12. blea patani eu nu inteleg ce-i cu voi. cu totii aveti cate un cartonas galben in plus. daca eu blea pun cuvantul depresie [care nu chiar de la mine vine], atunci scrieti despre depresie. textelea voastr is despre ce vreti, numai despre depresie nu e.
    altfel n-are rost. ideea nu consta in ceea ca trebuie de scris un text pe zi.
    ideea este ca trebuie de scris despre depresie….

    ex :
    depresia mi se incolaceste in jurul corpului meu dar mai ales
    in jurul gatului de parca ar fi un sarpe boa.
    am cunoscut odata un om care s-a cacat in pantaloni din cauza
    depresiei.
    eu nu ma tem de tine depresio.
    ia-ma.

    scrieti 4 randuri va rog, dar sa fie conform subiectului. pentru pana la urma asta e important, si nu faptul ca „incercam sa scriem despre depresie”.

    cum ar spune dumitru: fratilor sa facem o scriere creatore.
    adica incercati sa va amintiti de exercitiile lui Urmanov.

    punct.
    daca e si maine asa, am terminat cu porcariile astea 😀

    Răspunde

  13. „i’m joe’s clinical depression”
    blocat
    fara scapare,
    fara a putea sa mai respiri cum trebuie.
    s-ar putea sa nu ajung acasa
    s-ar putea sa ma apuce o paralizie nevrotica
    s-ar putea sa ma opresc fara vreun motiv
    fara vreun motiv de a merge mai departe.
    citeodata, pe la ora 2 ai nevoie de acea depresie a ta
    ca apoi sa te trezesti strivindu-ti pumnul de vreun perete
    fara vreun motiv
    fara scapare
    blocat.

    Răspunde

  14. fotoliul din coltul camerei se face lung si intunecat

    e o prezenta in colt, asezata pe fotoliu, ingenuncheata. o vad doar daca nu e nimeni alaturi. isi intinde bratele spre mine. ca niste lame.

    imi strang mainile pe piept asa cum impaturesti un origami.

    cand inchizi ochii, iti inventezi o noapte proprie, te infasoara, te transporta.

    Răspunde

  15. (na, eu as completa exercitiul asta – daca l-as fi dat eu, as fi zis ceva de genul ‘scrieti despre depresie fara sa folositi cuvantul depresie. daca o sintagma din text nu are de a face cu conceptul de depresie, taiati-o nafiq sau lasati-ma pe mine s-o tai, eu numai ma bucur cand fac asta si ranjesc ca un maniac’)

    Răspunde

  16. stii khora, povestea asta cu a scrie despre depresie fara sa mentionezi cuv. in sine, seamana tare mult la doomiisti. nu mai tin minte cine zicea, ori yanush ori urmanov ori crudu, chipurile niciodata sa nu scrii ca te doare capul, ci mai curand sa scrii ceva de genul:

    capul meu pare a fi un camp de lupta / unde-s numai impuscaturi si bubuituri

    [ma rog eu am dat un exemplu banal]. eu stiu ca tu ma intelegi
    ” s pol slova ”
    nu prea sunt de acord cu tehnica asta. eu prefer sa fiu explicit si sa-mi iasa ceva misto, decat sa „ocolesc” dar sa-mi iasa ceva sec.
    salutari batraneilor.

    Răspunde

  17. Isus Christos.

    o tipă care lucrează şi ea la aceeaşi piaţă cu mine
    mă întreabă cum poate Isus să fie Dumnezeu.

    i-am povestit exemplul arhicunoscut cu apa.
    cele trei stări: lichidă, gazoasă, solidă. a mers.

    de ce Christos se ruga, dacă el era Dumnezeu, zice ea.
    bună întrebare, i-am zis.
    nu i-am putut închide gura decât spunându-i că
    cele trei stări pot comunica între ele. plus la asta, am tunat
    arhicunoscutul verset din Ioan 3/16.

    tipa a tăcut. i s-au umezit ochii. vedeam că o interesează
    anume Isus. m-a apucat un orgoliu şi eu
    m-am speriat de mine.

    help me, instant coffe şugarfree, am şoptit cuiva din apropiere.

    Isus s-a supărat pe mine. Are dreptate.
    în ziua ceea am făcut numai nebunii.

    Răspunde

  18. Draga Hose – inainte sa mai postez vreo perla, uite cateva ganduri pe care as vrea sa le impartasesc cu tine.
    mergeam dimineata asta din statie spre sf. c-tin si ma gandeam ca ce sa fac eu cu un cartonas galben? mai bine tine-l pentru tine. in plus, nu toti oamenii au avut ocazia sa ia contact cu urmanov si exercitiile lui. deci, ce pretentii ai? si te rog nu mai vorbi urat cu noi – stiu ca nu e chiar de bine sa zici cuiva blea…ar trebui sa apreciezi, de ex, faptul ca am scris amaratul ala de text care a reusit oricum sa ma deprime dupa ce incepusem ziua bine.

    Răspunde

  19. alex nu spune te rog ca te simti ofensat.
    faza e ca eu nu aveam intentii rele isi nu vorbeam atat de serios in comul cela. nu-l lua asa de aproape de suflet.

    eu chiar am fost bucuros sa va vad pe aici. si ba da, apreciez faptul ca ati pierdut timpul pt acest joc, insa vroiam doar sa ne apropiem de subiectul propus.

    scuze, dar tonul din comul cela nu era pretentios era o vorba ca intre noi, prietenii. sper sa nu o iei in nume de rau.
    and no offens man.

    Răspunde

  20. tacea si ma mangaia
    fara vreo mana
    si imi saruta fruntea si imi tropaia
    prin piept ca herghelia aia de cai
    ce a trecut pe langa mine in prima zi
    in care am descoperit
    ca tacerea are un milion de cuvinte
    deodata
    am sa stau drept si am sa accept
    si el imi va dezmierda obrazul stang
    si eu am sa intorc doar acum si inainte niciodata
    obrazul drept
    ca sa cada de pe el toate pietrele
    ce stau ca pe puberii impertinenti
    plini de cosuri
    pana in mainile mele incarcate de bolovani
    ridicoli folositi
    cel mai adesea la zdrobitul testelor
    aproapelui intins pe marginea drumului
    ca sa ii curm suferinta
    saracul
    acuma voi plange si imi voi da
    cu tot trupul meu de pereti
    pana cand ma va legana pe picioare
    ca mamele eroine
    si voi adormi linistit si impacat
    si plin
    in sfarsit.

    Răspunde

  21. spunea ca tu vorbesti in noi si pentru noi si impreuna cu noi. de fiecare data cand in cuvintele noastre e mixul ala de public si privat.

    si ca de fiecare data cand doi sau trei sunt impreuna, intre ei esti si tu – pt ca intre 2 sau 3 e posibila dragostea.

    cand sunt mai multi, intre ei isi face loc altceva si tu stai la o parte dar esti cu. cu ei. ca ei.

    tu ii asculti pe toti cand vorbesc singuri / si, cand vorbesc, ei nu mai sunt singuri.

    vreau sa fiu asa cum esti tu
    invata-ma sa fiu asa cum esti tu

    Răspunde

  22. am intrat în casa omului
    şi el stătea la masă
    i-am zis – am venit
    să mă faci om printre oameni
    inima mea e de piatră
    dar tu fă din ea o casă
    pentru cei rămaşi în drum
    şi ochii mei nu văd lucrurile bune
    şi mâinile se usucă
    dar tu fă cu ele ceva care să ţină cald

    câinele de la poartă m-a vrut
    şi hainele mele scumpe le-am murdărit
    nu am drum casa mea e în bătătură
    acum am venit de departe
    am o gaură în stomac
    şi am băut şi m-am înmuiat şi sunt departe de casă
    sunt aşa departe de casă
    stelele vin spre mine dar nu le cunosc

    fiul omului dragostea e aici
    dacă mă baţi am să îndur
    dacă zici să mă lepăd am să mă lepăd
    am venit nu ştiu anume de ce
    dar am venit de departe

    Răspunde

  23. sorin, khora si andrusha, ati scris niste texte chiar faine.
    au trecut fiori prin mine si nu bat campii.
    sandu a mers pe ceea ce este „scris”
    andrusa a mers pe conotatii, plus poetica.

    asadar, lui andrusa i se iarta totul… mie un cartonas rosu pentru cel mai slab exercitiu. sandu and sorin: intrati maine dimineata, va fi o tema dificila pentru toti.
    garantez.

    acum, mi-ar fi placut sa fi fost si alex… care era suparat pe mine.
    poate tousi revine maine.

    VA INVIT PE CAT MAI MULTI. CHIAR NU AVETI HABAR CE NE ASTEAPTA MAINE.
    AND I MEAN IT.

    Răspunde

  24. NU AM BANI. cu intirziere. dar banii continua sa-mi lipseasca.

    Producatorii si providerii
    distribuitorii si barmanii
    au pus mina de la mina
    si mi-au turnat
    un clopot blindat.

    nu ies nicaieri
    sunt in cartea rosie a bloggerilor

    in aceste curcumstante ma declar
    un lux deficitar

    Răspunde

  25. depresie. iar cu intirziere. si inca actual.

    oras claustrofobic
    aceleasi pesonaje, la ore fixe.
    au innoit vitrina de la colt.
    ma opresc sa ma uit la colectia de iarna
    dar ochelaristul gras e deja la semafor.

    tot umblind intre A si B
    am scobit o fosa.
    noaptea
    plimbari somnambule
    spre adresa de anul trecut.
    ma uit prin deschizatura pentru scrisori
    vad o macara Lego

    +++

    e timpul sa fac din toiag o pirghie

    exercitii de gimnastica, de logica
    arpegii si game de pian, studii de compozitie

    prin exercitii exorcizez

    Răspunde

  26. + PATRIA MEA+

    când adorm şi visez lustrele celea sferice
    de culoare roşie din bodega Sparacus
    care se clatină ca nişte sori în ceaţă

    pe Hose înfipt în speteaza scaunului
    şi o scrumieră în formă de inimă între noi
    nu vreau să cred că asta nu e adevărat

    Vadim pune mâna pe masă şi o retrage
    şi spune – băieţi eu cred că merg acasă
    go home yankee go home

    eu voi ieşi din pieptul meu afară
    şi am să-mi măsor corpul aşteptând în uşă
    e o cutiuţă e o plasmă cenuşie în cadrul uşii

    mama cu tata în ecran fericiţi că mă văd
    îmi zâmbesc şi îmi dau din mâini
    să nu răceşti

    eu nu am să răcesc niciodată
    acum mă trezesc şi braţul meu o cuprinde
    pe fata mea ascunsă sub plapumă

    iată aşa stau lucrurile la mine
    ştiu că nu e interesant dar când adorm
    e la fel ca-n metrou când mă uit la oameni

    şi da, voi ştiţi imaginea asta cu oamenii sub pământ,
    fără muşchi, împinşi înainte spre nu şiu ce staţie,
    dar acum îi simt cum i-aş cuprinde pe toţi odată

    şi Dumnezeu îmi arată faţa
    şi din nou mă simt puternic
    şi braţul meu e numai dragoste

    Răspunde

  27. ok, eu n-am mai reusit sa scriu…dar ce se intampla pe-aici? nu mai zice nimeni nimic? hose, cartonas rosu! cum mentii tu tonusul celor implicati in aceasta provocare?

    Răspunde

  28. eh patri toti barbatii de aici pandesc femeile
    e o deprindere necesara oricui

    in pa tri a aceasta sunt multe patrii pe fetzele
    batranilor
    incearca sa observi

    cel mai grav e ca ma ingrozeste rasul celor care
    inca mai par fericiti

    grav de tot e ca trebuie sa cred in fatarnicie
    sa spun ca e bine oricand

    daca n-ar fi pamantul rotund si nu m-ar deranja
    imbatranirea

    in fine tigari abonament internet

    Răspunde

  29. Calc incet in picioare bunii si strabunii
    ei nu vorbesc au gurile mici si ma saruta pe frunte
    ei nu au murit pentru patrie
    pentru ca patria nu a avut nevoie de ei
    prin sangele lor toata tara mea
    prin sangele meu toti strabunii mei si nimeni
    sa nu indrazneasca sa calce stramb pe pamantul
    in care stau fara zgomot
    ca mana mea spre varsare de sange se va ridica
    si ochiul meu se va inchide cu turbare
    si voi fi spre moartea ta
    spre scarba ta
    spre deznadejdea pruncilor tai
    pentru ca peste oasele bunilor mei
    ingenunchiati
    fara trufie
    pentru sangele meu se cheama ca o faceti
    care este patria mea
    intreaga
    totala
    necucerita
    definitiva
    adevar iti zic copile sa imi aperi oasele
    cand va veni vremea sa iti curga prin
    sange.

    Răspunde

Lasă un răspuns

