Invitatie

anunt 3

anunt 3-2

2 comentarii

  1. Chiar aşa îl cheamă? Ţvetov?
    De la cuvântul Ţvetok?
    Sau de la Ţvet?
    Am citit unele versuri ale lui pe agonia. Super ok!
    Baftă pentru mâine.

    Răspunde

  2. Salutare, din pacate nu am reusit sa ajung sambata la club, dar o sa scriu comentariile mele, apropo de ce sa nu fie „Florin Tvetcov” sau e bine si victoria florilor – „flower power”…
    Scriitura e super si caracterizează secolul, am remarcat 2 tendinţe generale:
    1 – treceri de la minimalism material la maximalism spiritual (‘…intr-unul dragostea/si in cel din urma/5 lei pana la tine’, ‘o musca se chinuie in apa paharului/si in noi e intuneric ca o noapte fara luna’, ‘sa-mi gasesc adevarul intr-o placinta cu varza si apoi sa intru in viata ta’),
    2- matafore materialiste la extrem, incat am preferat sa le intitulez ‘expresii care misca ratiunea’: ‘chibrituri ude’, ‘… ciobul acesta in picior/si nu mi-l scot/caci imi este mai tare frica de sange…’, ‘scurgem sangele intr-o cana cu buline/o sa iasa koka-kola’ – e foarte sugestiva ideia cu societatea de consum, cu constientizarea doar valorilor care se regasesc pe raftul magazinului, dar nu mi se pare corect faptul ca apare doar apelativul de ‘văcuţă’, deoarece ceea ce se cere pe piaţa amorului (de tot felul) – aia se vinde – măşti/iluzii materiale, omul e si materie, si materia iubeste materia, si fiind tot in sfera legităţilor: nu există văcuţă fără bouţ.
    Cu zămoşii am păţit si eu :), ma gandeam ca tre sa fie scumpi si nu procuram, asta a fost ca o lectie pentru mine, daca tot se intrevad filozofii despre viata, atunci ‘in stomacul meu/un peste se scalda in vodka’ – personal am vazut lumea consumata in devenire de … = conservata in vodka.
    Am sesizat ceva afinitati cu „Iona” de Marin Sorescu referitor la randurile ‘… sa citim cu glas tare/despre vietile noastre in fata unui tsunami’ – viata = 1sec(raportat la infinit) , viata = timp lung (raportat la senzorial).
    E ceva in juxtapunearea dintre ‘greata’ si ‘zile libere cand sunt fluture’, dar intre ele materialismul devine prea static pentru ratiune – monotonia asta dupa parerea mea aduce mai putina valoare scriiturii, spre deosebirea de starea cand gandul e in miscare – spre cautarea unui sens, gasind mai multe – exemplul cu placinta cu varza unde ratiunea se ineaca in polisemie: fie nimicnicie materiala, fie iubitul urmeaza a fi placinta cu varza a iubitei… imaginatia are de unde alege…
    Asta a fost, succes

    Răspunde

Lasă un răspuns

