Arta fericirii de MARY RUEFLE

Sunt prea slabă ca să vorbesc,

iată de ce scriu aceste rânduri –

ai putea te rog să-mi aduci nişte apă?

nu pot să fac nici doi paşi spre chiuvetă,

mă împiedică arta fericirii.

Când îmi aduci apa

asigură-te că e în pahar.

Apa ar trebui mai degrabă dusă în pahar

decât de curenţi în calea lor spre ocean.

Aceasta e arta fericirii.

Dar intr-o zi ea va ieşi din vas,

însă apa mai degrabă ar trebui dusă de corp,

decât de curenţi în drumul lor spre ocean.

Dar într-o zi ea va ieşi din corp,

însă nu te îngrijora acum.

Aceasta e arta fericirii.

Când apa intra in noi ea devine

delirantă, se apucă să întoarcă lucrurile din calea lor,

începe să formeze o opinie şi să o exprime,

vede ceea ce nimeni altcineva nu a văzut.

Din câte poţi observa – mor de fericire.

Te rog sa chemi chirurgul aici

ca sa mute ziua aceasta –

nu vreau sa mor de fericire.

Ce e un pahar de apă pentru tine?

Ce e un sunet de telefon sau două?

4 comentarii

  1. Frumos. În locul autoarei, aş arunca ultimul vers, cu telefoanele. Dar ce ştiu eu despre arta fericirii?

    În ce limbă scrie poeta? Nu am citit nimic din ea. Dar e limpede, tragică, ştie să leviteze.

    E doza de poezie pe care am luat-o azi, mulţumesc.

    Răspunde

  2. „Te rog sa chemi chirurgul aici

    ca sa mute ziua aceasta –

    nu vreau sa mor de fericire.”

    – bucata asta imi place cum suna…

    Răspunde

  3. da, andrei si mie imi place bucata ceea. de fapt, textul e bun cap coada – am sa incerc sa-l mai cizelez, poate o iesi mai convingator.

    constantin – autoarea scrie in engleza.

    Răspunde

Lasă un răspuns

